Малинський навчально-виховний комплекс "Школа-ліцей №1 імені Ніни Сосніної" І-ІІІ ступенів

Історична довідка

 

Історія МЗНВК “Школа-ліцей №1 ім. Ніни Сосніної” І-ІІІст., як свідчать дослідження доктора історичних наук Студінського В.А., починається з 1860р. Саме тоді в Малині почала діяти церковнопарафіяльна школа, яка розміщувалась у церковному будинку та фінансувалась з парафіяльної казни. В 1863 році тут навчалось 11 хлопчиків та троє дівчаток.

1862р. - сільське однокласне народне училище;

1902р. - двокласне Малинське училище;

1909р .- двокласна парафіяльна школа;

1915р. - реорганізація двокласного училища у міністерське вище училище;

1920р. - Малинська перша районна трудова 7-річна школа, що виникла на базі об’єднання міністерського вищого початкового училища та церковнопарафіяльної школи;

1930 р. - Малинська українська фабрично-заводська 7-річна школа;

1933 р. - Малинська зразкова фабрично-заводська десятирічка;

1934р. - Малинська середня школа №1.

1965 р. - Малинська середня школа №1 ім. Ніни Сосніної.

1971-72 н.р. в навчальний план школи введено виробниче навчання — автосправу.

1999 р. –заклад нового типу - МЗНВК “Школа-ліцей №1 ім. Ніни Сосніної” І-ІІІ ступенів.

З 1997 по 2006 рік завдяки налагодженим зв’язкам з факультетом профорієнтації та післядипломної освіти УДПУ ім..М.П.Драгоманова функціонували педагогічні класи за профілями: українська та англійська мови, математика, інформатика, історія, правознавство, географія, біологія, хімія, початкове навчання, практична психологія, сурдопедагогіка.

У період з 1991 по 2000 рік в школі-ліцеї була відпрацьована система диференційованого підходу до навчально - виховного процесу. Вона поєднувала рівневу зовнішню і внутрішню диференціацію в організації НВП І,ІІ,ІІІ ступенів освіти.

З 2000 року школа-ліцей працювала над проблемною темою «Розвиток творчих здібностей учнів на основі системи диференційованого підходу до навчально-виховного процесу». За цей період був здобутий досвід підготовки і проведення різноманітних науково - практичних семінарів, конференцій, які позитивно впливають на самовдосконалення та самореалізацію вчителя:

- «Сучасні тенденції у викладанні іноземної мови» - міжнародний семінар для вчителів англійської мови за участю Міжнародного центру освіти та викладача Клайва Мура з Великої Британії (1998);

- «Люблю тебе, моє Полісся, в усій стобарвній повноті» - міжрегіональний семінар асоціації керівників ВГУ за участю наукових працівників ЖОІППО, ЖДПУ ім..І.Франка (2000р.);

- «Виховання громадянина України » - науково-практична конференція класних керівників та кураторів ліцейних груп за участю кандидата історичних наук Тимошенка В.І. (2001р);

- «Особистісно орієнтована освіта: теорія і практика» - міжрегіональний науково-практичний семінар за участю науковців Інституту психології ім.. Г.С. Костюка АПН України, Житомирського ОІППО (2002р.) ;

- «Навчання і компетентність: пошуки сенсу і змісту…» - семінар керівників шкіл міста та їх заступників (2006 р.);

- «Особистісно-орієнтована психологія і шкільна справа» - міжнародний науково-практичний семінар (2007р.);

- «Роль методичної ради в роботі над проблемною темою закладу» - обласний семінар заступників директорів шкіл альтернативного типу (2007р);

- «Життєва компетентність особистості» - педчитання за участю Єрмакова І.Г., завідувача лабораторії педагогічних інновацій ІПАПН України (2008р.).

Досить цінним для вчителів є досвід, напрацьований творчими групами з проблем:

- перехід від традиційного до особистісно орієнтованого навчання;

- впровадження інтерактивних технологій;

- організація роботи в парах та групах у початковій школі.

На базі школи-ліцею працювала науково-практична лабораторія гуманізації навчання Інституту психології ім. Т.С. Костюка АПН України.

У жовтні 2007 року члени наукового-методичного центру були учасниками науково-практичної конференції «Модель компетентного випускника 12 річної школи» (м. Новоград Волинський). Так розпочався перший етап (пізнавальний ) у роботі над новою проблемною темою «Компетентнісний підхід до навчально-виховного процесу в єдності змістових і особистісних аспектів ». Одночасно здійснювався проект «Моніторинг включення педагогів школи-ліцею у роботу над колективною проблемною темою».

Підсумком роботи творчого вчителя, демонстрацією його зрослої педмайстерності є конкурс «Учитель року». Переможцями міського етапу є: Каленик Р.П., вчитель фізики, 2005 р., Мітяєва О.В., вчитель хімії, 2006 р., Сущенко С.М., вчитель німецької мови, 2006 р., Кузьомко Л.П., вчитель математики, 2007 р., Білошицька А.О., вчитель української мови, 2009 р., Майданович-Лосенко Н.М., вчитель музики, 2009 р. Переможець обласного конкурсу в номінації «Географія» - Максименко М.В., 2003 р.

Гордістю школи є завжди її учні. Це цілком природно, бо саме вихованці навчального закладу є його представниками у світі, саме учні формують бренд імені школи. А саме:

- Башинський Євген Михайлович – доктор медичних наук;

- Глущенко Анатолій Володимирович – кандидат фізико-математичних наук;

- Гуренко Сергій Миколайович – заслужений артист України;

- Дзюбенко Віктор Петрович – кандидат технічних наук;

- Канюка Юрій Іванович – кандидат медичних наук;

- Козленко Лідія Миколаївна – кандидат педагогічних наук;

- Корейба Валерій Леонідович - кандидат технічних наук;

- Криворот Тетяна Антонівна – кандидат біологічних наук;

- Лебедєв Юрій Іванович – кандидат філологічних наук;

- Лисенко Дмитро Андрійович – кандидат медичних наук;

- Майданович Світлана Іванівна – заслужений працівник культури України;

- Недашківська Алла Миколаївна – кандидат медичних наук;

- Охріменко Олександр Олексійович - кандидат технічних наук;

- Перегуда Микола Антонович – кандидат технічних наук;

- Прищепа Микола Михайлович – кандидат технічних наук;

- Раченко Станіслава Григорівна – доктор хімічних наук;

- Рябенко Валерій Олександрович – кандидат філософських наук;

- Рябенко Людмила Олександрівна – доктор психологічних наук;

- Скороход Юрій Степанович – доктор політичних наук, кандидат історичних наук;

- Соснін Валентин Іванович – кандидат медичних наук;

- Студінський Володимир Аркадійович – доктор історичних наук, кандидат економічних наук;

- Тимошенко Василь Іванович – кандидат історичних наук;

- Усиніна Лариса Федорівна – кандидат медичних наук;

- Ходаківська Лілія Петрівна – кандидат технічних наук;

- Ходаковський Олександр Володимирович – заслужений діяч культури України;

- Шпакович Василь Петрович – кандидат фізико-математичних наук;

- Янчук Сергій Володимирович – кандидат математичних наук;

- Яценко Світлана Євгенівна – кандидат педагогічних наук.

У 2009 році школа-ліцей, як один із кращих навчальних закладів України, був нагороджений відзнакою «Флагман освіти і науки України».

Школа гордиться кращими педагогами - заслуженим учителем України – Максименко Марією Василівною та педагогами нагородженими нагрудним знаком «Василь Сухомлинський» - Молодоженею Майєю Володимирівною та Андрієнко Валентиною Дмитрівною..

 

30 років навчальний заклад очолювала Молодоженя Майя Володимирівна – досвідчений педагог, вмілий організатор і керівник навчально-виховного процесу.
 

З 2012 року директором закладу є Никитчук Лариса Петрівна.