Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2019-2020 н.р. (детально)
30.10 - 01.11 - відбулися засідання міських методичних об'єднань вчителів різних фахів. В межах роботи над проблемною темою "Формування самостійності школяра – як умови успішного розвитку його особистості, основи соціальної активності і пізнавальної діяльності впродовж життя", над якою педагоги міських ЗО працюють другий рік, було розглянуто психологічні аспекти самостійності, якими є: відповідальність, воля, самовиховання кожної особистості. В ході обговорення проблем, пов'язаних із формуванням самостійної, відповідальної, вільної особистості, визначили можливості впровадження у практику педагогічних моментів, які допоможуть учням виховувати в собі згадані якості.
10 жовтня зустрілися вчителі перших та четвертих класів для обговорення теми "Особливості організації освітнього середовища: середовище, що належить дітям." У всіх закладах поступово оновлюється середовище розвитку дитини, створюються куточки різного призначення, умови для втілення принципу "Навчаюсь граючись". Відбувся обмін досвідом про перші кроки реалізації програми НУШ. Вчителі пройшли тренінг по організації роботи з елементами ЛЕГО.
Всі вчителі, які працюватимуть з першокласниками пройшли спеціальне навчання онлайн та з підготовленим тренером. Розпочато підготовку вчителів 1 класів 2019-2020 н.р.
З 3 вересня у ЗЗСО міста учні першого класу розпочали навчання за новими освітніми програмами, які відповідають державному проекту "Нова українська школа". 347 учнів у 13 класах навчатимуться за трьома програмами. У 12 класах за програмами НУШ і у одному класі за програмою "Інтелект України".
2018-2019 н.р.
19 квітня зустрілися вчителі англійської мови міських ЗЗСО у ЗОШ №2 з метою обміну думками щодо формування самостійності особистості школяра з метою реалізації одного із положень Закону України "Про освіту" - навчання впродовж життя та академічну мобільність.
Вчитель Мамончук Н.О. продемонструвала свої напрацювання у цьому напрямку на уроці у 9 класі, використовуючи елементи методики випереджувального навчання та технології "перевернутий клас".
Колеги схвально відгукнулись про результати застосування даних методик.
18 квітня у ЗОШ №3 вчителі історії ЗЗСО міста зібралися для обговорення способів формування ціннісного ставлення юного покоління до історії та можливостей музею у реалізації даної проблематики.
Джура Н.В., вчитель ЗОШ №3, провела коротку екскурсію у шкільному музеї для колег та поділилась власним досвідом використання музейних матеріалів на уроках історії. Вчитель цієї ж школи Сичевська З.М. висловила думку про важливість і необхідність залучення до пошукової та аналітичної діяльності школярів щодо минулого рідного краю, своєї родини, свого міста.
Методист Канюка І.С. провела заняття з учнями 9-А класу із застосуванням інтерактивних методик для визначення поняття "музей", його ролі і місця в житті людини, суспільства, нації та виявлення власного ставлення кожного учня до середовища музею.
Також педагоги обговорили важливість розвитку критичного мислення як основи формування суджень і ставлень особистості до себе, навколишнього середовища, світу. Опрацювали деякі норми нового Закону України "Про освіту".
22.03.18р. на базі ЗОШ №3 відбулося засідання вчителів 3-4 класів. Педагоги опрацювали тему: «Формування світогляду молодших школярів засобами групової діяльності». Відвідали годину спілкування у 3-А класі на тему: «Весну на крилах нам несуть птахи», яку підготувала Іщенко Тетяна Станіславівна.Учителі відмітили, що використані методи та засоби навчання: «Прес», «Інтерв`ю», ігрова діяльність, пісні, заклички, віршовані рядки, малюнки, фото, презентації, відеоролики, анаграми сприяли вихованню в учнів ціннісного ставлення до природи та традицій українського народу.
19 березня у ЗОШ №4 відбулась зустріч вчителів географії ЗЗСО міста. Педагоги опрацювали деякі положення нового закону "Про освіту". відвідали урок географії у 8 класі, який провела Юкал Олеся Володимирівна. Обговорили можливості реалізації вимог оновлених програм ( 10 компетентностей, 4 змістові лінії, 3 напрямки очікуваних результатів) на прикладі представленого уроку.
02.03.2018 року в ЗОШ №3 відбулося засідання МО вчителів української мови й літератури. Педагоги-словесники обговорили актуальні питання навчання самостійності учнів як однієї з форм виховання і становлення особистості.
Відкритий урок у 7 класі на тему «Складання тексту рекламного буклета молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук» проведено Кузнєцовою О.Є.. Учителем було продемонстровано методичні підходи до формування самостійності школярів через використання кейс-технології.
У ході засідання відбувся творчий звіт Олени Євгеніївни.
01.03.18р. цікаво і результативно пройшло засідання МО вчителів 3, 4 класів міста на базі ЗОШ №6. Учителі опрацювали тему «Використання розвивальних ігор як засобу самостійної діяльності школярі».
На уроці літературного читання у 3 класі вчитель Гаврилюк Тетяна Василівна вдало використала технологію «перевернутого навчання». Педагог зуміла зацікавити школярів, учні граючись навчались.
Рипік Олександр Анатолійович, директор школи, та Лойко Наталія Петрівна, заступник директора, поділилися досвідом використання новітніх програм (“Kahoot”, «Classroom” …) Педагоги переконались, що використання даних програм підвищує в учнів мотивацію до навчання та розвиває самостійність.
Нестеренко Наталія Йосипівна, вчитель початкових класів ЗОШ №4, представила творчий звіт з проблемної теми «Впровадження технології критичного мислення».
27 лютого в ЗОШ №3 відбулося МО вчителів зарубіжної літератури з теми «Навчання самостійності – одна з форм виховання і становлення особистості учня». Участь в методичному засідання взяли вчителі ЗОШ №1,2,3,5.
Досвідом роботи ділилася Ірина Миколаївна Бех.
Урок на тему «Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Любов». Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», К. М. Симонов. «Жди мене…».Поетизація високого почуття, розкриття його сутності» - це сучасний підхід до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Учні були активними, демонстрували високий та достатній рівень навчальних досягнень. Учитель зацікавлювала школярів інтерактивними методами роботи, ігровими технологіями. На уроках діти виконували велику кількість навчально-пізнавальних дій, при цьому вчителька регламентувала роботу учнів, звертала увагу на розуміння й осмислення кожним виконуваних операцій. Ірина Миколаївна дібрала для уроку матеріал, який сприяв формуванню ціннісного ставлення до себе та оточуючих. Учні мали змогу не тільки ознайомитися з поезією відомих митців в перекладі, а ще й послухати прочитання творів в оригіналі.08 лютого відбулося засідання МО шкільних бібліотекарів. Учасники засідання відвідали годину спілкування у 10-их класах «Самостійність та самовизначення. Книга в житті успішних людей», яку провела з використанням сучасних інформаційних та інтерактивних технологій бібліотекар ЗОШ №2 Тимошенко С.О. Школярі активно і зацікавлено дискутували з приводу піднятих проблем. Працюючи в двох групах, відповідали на запитання "шо?", "для чого?", "як?" стосовно понять "самостійність" та "самовизначення". Підвела підсумок цієї частини засідання за допомогою інтелект-карти методист Солошина З.О. Далі бібліотекар Світлана Олександрівна продемонструвала та обговорила разом з учнями презентацію з результатами анкетування, проведеного напередодні. інтелект-карта, результати анкетування
Навчання вчителів, відповідно до Концепції реалізації проекту "Нова українська школа", розпочинається з лютого 2018р.
Всі вчителі, які працюватимуть у 1 класах у 2018-2019 н.р. повинні пройти:
- заочне навчання на платформі EDERA (детально)
- очне навчання як курси підвищення кваліфікації з підготовленим тренером
- Тренер (детально)
- Накази: МОНУ (детально); облуон (детально); відділу освіти (детально)
- Список вчителів, які навчатимуть учнів 1 класу у 2018-2019 н.р. (детально)
- Графік, режим роботи (детально)
- Перелік матеріалів необхідних для занять (детально)
- ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ОРІЄНТОВНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ПІДГОТОКИ ТРЕНЕРІВ ДЛЯ НАВЧАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ НАВЧАТИМУТЬ УЧНІВ ПЕРШИХ КЛАСІВ У 2018/2019 І 2019/2020 НАВЧАЛЬНИХ РОКАХ (детально)
- Яскраві сторінки навчання (заняття 1)
Продуктивна зустріч вчителів 1,2 класів міських ЗЗСО
Насичено і продуктивно попрацювали на засіданні методичного об’єднання вчителі 1 і 2 класів міських шкіл.
Теоретичний аспект проблеми «Розвиток самостійності учнів в процесі навчання та виховання – умова майбутнього особистісного зростання» запропонувала колегам Савченко Ж.Г., вчитель ЗОШ №3.
Майстер-класи з методик провели: Філоненко І.А. (ЗОШ №3) і Журавська О.Б.(ЗОШ №4).
Поділилась досвідом проведення рефлексії на уроках Малашевська О.В.(ЗОШ №3)
Презентували представлені на обласну постійно діючу виставку "Сучасна освіта Житомирщини - 2018" свої посібники вчителі ЗОШ №3 Добровольська Р.А., Іщенко Т.С., Філоненко І.Ф.
Також педагоги опрацювали матеріали по впровадженню проекту "Нова українська школа":
Пройшли засідання методичних об’єднань вчителів історії, географії, біології
11 січня відбулись засідання методичних об’єднань вчителів історії, географії, біології, основ здоров’я та вчителів 1, 2 класів.
Історики та географи розглянули теоретичні аспекти поняття «самостійність». Обговорили проблеми пов’язані із формуванням цієї якості особистості у сучасних дітей. Прийшли до висновку, що робота у напрямку вироблення навичок самостійності, а через них і якості особистості, є однією з найактуальніших для системи освіти в цілому і для кожної сім’ї зокрема.
На зустрічі вчителів біології та основ здоров’я обговорювалася суть нововведених понять у оновлених програмах та шляхи реалізації їх вимог через розвиток самостійності школярів.
Були визначені завдання учителя у роботі з дітьми та батьками на цьому шляху.
Семінар вчителів математики
28.11.2017 року на базі ЗНВК №1 відбувся семінар вчителів математики на тему «Розвиток самостійності учня як умови забезпечення знаннєвого, діяльнісного, ціннісного компонентів очікуваних результатів навчання, реалізації змістових ліній навчальних програм та формування ключових компетентностей».
Учасники відвідали та обговорили з позиції реалізації змістових ліній урок алгебри
у 8 класі (вч. Никитчук Л.П.). Інтерактивно працювали над тлумаченням нововведених понять
з врахуванням категорії «самостійність», аналізували оновлену програму. Рефлексією
засідання було створення сенкану зі словом «самостійність».
Для роботи між засіданнями вчителям запропоновано проаналізувати власний педагогічний досвід щодо забезпечення компонентів очікуваних результатів навчання, реалізації змістових ліній навчальної програми, формування ключових компетентностей та за необхідності провести його корекцію відповідно до вироблених рекомендацій.
Семінар вчителів математично-природничого циклу на тему
«Самостійність як системоутворююча характеристикаособистості
В ході роботи було розглянуто теоретичні основи самостійності як поняття; еволюцію актуальності формування самостійності особистості залежно від розвитку суспільства; проаналізовано результати проведеного анкетування учн 4-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів міста; акцентовано увагу на основних аспектах розвитку самостійності сучасних школярів. хід , моніторинг, інтелект-карта
Роль керівника навчального закладу в організації підготовки до здійснення дослідно-екпериментальної роботи
Відбувся обласний семінар для директорів шкіл області «Роль керівника навчального закладу в організації підготовки до здійснення дослідно-екпериментальної роботи», який пройшов в інституті підвищення педагогічної кваліфікації в м. Житомир.
Його практичну частину підготували та провели керівники Малинської ЗОШ №5. Напрацювання школи по впровадженню технології критичного мислення шляхом дослідно-експериментальної роботи презентувала директор Амерханян Світлана В’ячеславівна. Була проведена ділова гра по мотивації до участі у дослідній роботі та організована робота присутніх по створенню проектів-колажів з метою формування творчого підходу керівників шкіл до визначення та впровадження локальних експериментів у освітніх закладах.
Представлений школою досвід отримав схвальні відгуки колег – учасників семінару.